onsdag 18. mars 2015

Langpanne brownies

Det er mye stress nå med skolen og alle prøvene. På torsdag forrige uke hadde vi RLE-prøve, på fredag naturfagsprøve og i går norsktentamen (halvdags). I morra skal vi ha samfunnsfagsprøve og på fredag skal vi ha engelsktentamen. Som dere sikkert forstår er det mye å øve til og dette tar veldig mye av fritiden min.
På fredag er det solformørkelse og jeg håper virkelig vi får lov til å gå ut og se på den selvom vi har tentamen. Vi pleier å få en liten luftepause så jeg håper den er når det er solformørkelse. Får satse på det ;-) 

Brownies er veldig enkelt å lage og en av mine favorittkaker. Den smaker veldig godt, men det er en del oppskrifter som jeg personlig ikke er så glad i. Dette er den beste oppskriften på brownies som jeg noensinne har smakt så da håper jeg dere synes det også. 

Du trenger:
300 g smeltet smør
6 egg
9 dl sukker
6 dl mel
9 ss kakao
3 ss vaniljesukker

Sett ovnen på 175 grader.
Pisk egg og  sukker til en luftig eggedosis.


Tilsett mel, kakao og vaniljesukker og bland godt.
Tilset så smøret.




Hell røren ut på en langpanne og stek i 20-25 minutter.


Skjær opp når den er varm.

Strø gjerne litt melis over.
TIPS! Hvis du vil kan du gjøre litt mer ut av det slik jeg har gjort her: ;-)



Klem Selma <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar