lørdag 21. februar 2015

Vaniljecookies

Hei!
Det er bursdagen og navnedagen min i dag så derfor tenkte jeg at jeg kunne legge ut en oppskrift som jeg er glad i. Jeg synes det er veldig gøy å pynte dem fordi man kan virkelig få brukt kreativiteten for å få de fine, søte og noen ganger morsomme. 

Grunnen til at det skal være sitronsaft i glasuren er fordi den ikke skal bli for søt.

Du trenger:
200 g smør
200 g sukker (engelsk)
400 g mel
1 egg
1 vaniljestang

Glasur:
2 pakker melis
4 eggehviter
4 ss sitronsaft

Miks sukker og smør hvitt.
Helst i en mikser med grind. (K-element)
Ha i egget og miks på lav hastighet.
Ha til slutt i mel og frø fra en vaniljestang.
Når deigen klumper seg er den ferdig.
Legg den i plastfolie og la den hvile i kjøleskap i minst 1 time.
Kjevle ut deigen 5 mm tykk og trykk ut runde former i forskjellige størrelser.
Legg cookiesene på et brett og la brettet ligge i fryseren eller i kjøleskapet i 10-15 min før steking.
Da holder de sin fine form og flyter ikke ut :)
Stek cookiesene på 180 grader i 7-10 minutter.
Husk de ikke skal bli brune!









Klem Selma<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar