lørdag 25. juli 2015

Du verden!

Hei bloggen ♥

I går var vi på Du Verden, et sjøfartsmuseum og vitensenter i Porsgrunn. Det var veldig mye å gjøre der, og mye å lære. Vi var der i 3,5, men kunne med fordel vært der lenger.

Jeg er sterkere enn pappa, haha.
Den ene var mye tyngre å få opp, selvom den var like tung som de andre. Det er på grunn av måten de er festa på.
Jeg skrev navnet mitt med flagg.
Det var veldig gøy å konkurrere mot de andre i dette spillet:
Det gikk veldig bra og jeg var flink til det.
 Jeg ledet over mamma.
 Den skal ned i målet.
 Men jeg bommer i siste sekund :(
Heldigvis vant jeg da :)

Oline og jeg var i et rom som blåste opp fra gulvet slik at det var vanskelig å få tak i ballene. Vi skulle ta de blå ballene og putte dem i veggen for å få poeng. De kom ut i bånn der en av oss satt og tok dem opp. Deretter byttet vi.
Det var en skipssimulator der. Jeg kjørte et lite krigsskip ved Porsgrunn!
Det var mange morsomme oppgaver der. De fleste tok jeg ikke bilde av, men det ble noen bilder allikevel.
Vi skulle sette riktig kort til riktig rute og både Oline og jeg klarte alle.
Jeg lagde også noen postkort.
Vi gikk gjennom en tunnel som filmet oss. Det var utrolig smart system der. Når vi kom opp registrerte vi oss med kortene vi fikk utdelt. Da kunne vi bare scanne kortene på de forskjellige tingene og lagre det. Når vi kom hjem kunne vi da logge oss på på nettet og finne alt der.
Vi måtte prøve litt forskjellig når vi gikk gjennom.
Pappa klarte å skru av hele, men skjønte ikke hvordan han skulle skru den på så da måtte han hente hjelp.
Vi måtte desverre spise også. Jeg prøvde å komme med argumenter for hvorfor vi ikke skulle spise fordi jeg ville fortsette å være der, men det endte med at vi spiste. De har en kantine der med mye sunn og god mat. Da var det greit å spise allikevel.

Dette er et sted jeg absolutt vil dra med venner :)

Klem fra Selma

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar