lørdag 26. september 2015

Ut av komfortsonen!

Hei bloggen ♥

Har du noen gang vært i tvil om du skal gjøre det du har tenkt på eller ikke? Det har jeg. Mange ganger. Noen ganger ender det med at jeg gjør det, andre ganger ikke. Hvis jeg gjør det hender det at jeg angrer, men hvis jeg ikke gjør det er det større sjanse for at jeg angrer. Det er mye bedre å gjøre det og angre, enn å ikke gjøre det i det hele tatt. Tenk på alt det positive som kan skje hvis du tør å gjøre det du er redd for eller det du er usikker på om du skal gjøre!

Jeg er ganske sjenert og har alltid vært det. Fremføringer for klassen har jeg aldri likt. I noen fag er det verre enn i andre. Det verste faget er engelsk. Opp gjennom årene er det mange fremføringer jeg skulle hatt for hele klassen som jeg bare har hatt for læreren. Det gjelder ikke bare engelsk. I de fleste fag utfordrer jeg meg selv til å ha fremføring for hele klassen. Det går som regel helt fint, men det er viktig at jeg presser meg selv. Når noen andre presser meg pleier det ikke å gå så bra, jeg blir mer nervøs og jeg får ikke så mye ut av det. Hvis jeg gjør det selv lærer jeg mer av det og klarer meg bedre neste gang.

Jeg er ikke muntlig aktiv i timene heller. Det går utover karakterene mine og det synes jeg er dumt, men det som betyr noe for meg er at jeg utfordrer meg selv. Før sa jeg knapt hei til noen fordi jeg var for sjenert. Nå kan jeg si hei til folk jeg ikke kjenner uten at det gjør noe. Jeg har kommet langt og vil garantert komme enda lengre. De som ikke er sjenerte, og som aldri har vært det, skjønner ikke hvordan det er. Før var jeg livredd for å bli plukket ut til å lese noe høyt for klassen eller svare på et spørsmål. Jeg går ikke lenger rundt med den følelsen. Det er helt fantastisk og jeg gleder meg til jeg blir enda mindre sjenert!

Jeg oppfordrer deg til å gå ut av komfortsonen og utfordre deg selv minst en gang i løpet av neste uke. Kommenter gjerne hva du gjorde i kommentarfeltet under eller send meg en melding på Facebook HER.



Klem fra Selma ♥

4 kommentarer:

  1. Du er kjempe tøff Selma, du blir tøffere får vær dag og det merker jeg. Super glad i deg og husk at jeg alltid heier på deg

    SvarSlett
  2. Veldig fint innlegg :) du er kjempe tøff❤️

    SvarSlett